|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al nos dialét Le poesie in dialetto Valtellinese |
|
Strumenti Discussione | Modalità Visualizzazione |
04-04-11, 16:44 | #1 |
Utente
|
bosch abandunat (in risposta a bosco abbandonato)
Bosch abandunàt (in risposta a “Bosco abbandonato)
Car al mè bo-sch! S’al pudes parlà al disares: "beat i tep ch’i uiuea an da la miseria." Se miga propi da lüciach sóra, quandu cun al gerlatì dopu la scöla, già da pisciagn, scimat sü prac’ e cap, an uaua sü an dal bosch, e an ramaua sü tüt quèl ca l’era legna, fin ai sci-sciö prezios par uià-là al föch. E li nosi mami a ramà patüsc’ da fa’ söt lèc’ an da li stali. Tüt l’era bu’, da l’erba sèca a li foi che specialmènt al sumartì, li crudaua giò da li pianti da ogni gener cumpres la bega di pèsc’. Ilöra séééé… che al bosch l’era nèt! E sènsa legi u consigli, ma dré a la spinta da la necessità. E al bosch al cuntracambiaua cun li söi beli piantini da ghislù, ch’am ramaua scià e miga par fa’ marmeladi , ma da purtà al post fisat, che pesac’ e cuntrulac’, i-à pagaua e i-à purtaua da là dal cunfì. e tüt al idaua a tirà a campà. Ma i nos bosch era generös an tati maneri: cun fonch, manini, scirisì, mani, móri e d’otar. Fin a li rais dolsci. Gh’era gna bisogn da segnà i sinter; era sèmpar nec’ e batuc’ e la visual da ina pianta a l’otra, da ina montagna a la ual, l’era ciara. Che pena al di d’an cö a uardas atóran!! E par uedé sta brüteza an ga miga bisogn d’andà luntà; gne sü eurs la Magnolta gne gio al Sant, (u zapei d’abriga) ma pür comuc’ sentac’ sü la curiera, an transit, an sa trua dauanti a stu trist spetacul, da bosch ca sbogia fo da par tüt. ‘nvucà la miseria e necessità di tep pasac’? U rasegnac’ a tignì quèl ca m’à creat e abandunat? Luisa Moraschinelli/Lugano aprile 2011 |
04-04-11, 22:18 | #2 |
Utente
|
Riferimento: bosch abandunat (in risposta a bosco abbandonato)
Cara Luisa, nella tua bella poesia dialettale hai " dipinto " certi nostri boschi. Che tristezza ! La tua poesia dovrebbe essere esposta all'Albo, letta nelle scuole, imparata a memoria dai ragazzi. Confido nei giovani. Loro devono amare il bosco, siamo noi grandi i colpevoli. Che esempio abbiamo dato ?
Mi hai commosso con la tua poesia. Ho ricordato mia nonna, che la vàva a fà falècc 'n ginöcc e i la metéva 'n dèl scòss! |
15-04-11, 13:19 | #3 |
Utente
|
Riferimento: bosch abandunat (in risposta a bosco abbandonato)
....Che pena al di d’an cö a uardas atóran!!
Cara Luisa, la tua poesia continua a " trapanarmi " il cervello per l'intensità dei contenuti. Ieri sono transitato in quel d' Aprica e, nella zona presso la contrada Liscedo, lato montagna, ho guardato i prati. Ricordavo che in quel luogo i prati facevano aureola di verde alle sparute case, ora la " boschina disordinata" sta scendendo e invade i prati. Ricordo male ? |
Strumenti Discussione | |
Modalità Visualizzazione | |
|
|